Kylskåpet

När vi i fredags 12 april bestämd oss för att börja med FAKIR rensade vi kylskåpet. Vi slängde i princip allt. Hade massor av fina grönsaker och andra LCHF råvaror som såhär i efterhand var onödiga att slänga, men har man bestämd sig så har man. Så här tomt har det nog aldrig varit i vårat kylskåp på dom 3 åren vi bott ihop, men det är bra. Det vi har i kylen är bara sånt vi får äta. Jag har sparat vissa saker som var i princip ny inköpta och som inte blir dålig på väldigt många månader.

Ägg, fett, korv & såser. Även grädde. För det tycker jag är OK, LITE, IBLAND. Hellre 5 gram för mycket en dag för variationens skull än att tvinga i sig något som man spyr på för att sen skita i det helt.

IMG_6941

Det nya är Lohmanders såser. Innan har vi alltid ätit Lallerstedts, men lite variation förnöjer! Det finns många olika smaker, Bea sorterna är fantastiska. Tzatzikin och remouladen har ganska ”högt” kh (ca 4g/100g), men även där är 2 msk bättre än att flippa ut på kosten. Här finner ni deras produkter och även innehållet! http://lohmanders.se/produkter/

IMG_6934

2 tankar om “Kylskåpet

  1. Sandra skriver:

    Jag blir så himla inspirerad när jag läser och ser dina bilder, you go girl!! Jag ska också kavla upp ärmarna och köra fakir, har stått still i några veckor nu och jag får spunk.

    Heja dig!!

Lämna en kommentar